dr Karolina Sikorska

KONTAKT:

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyżury:

NOTA BIOGRAFICZNA:

Kulturoznawczyni, filolożka polska, absolwentka podyplomowych studiów z zakresu gender studies (UJ), kuratorka działań artystycznych i edukacyjnych, animatorka kulturowa.  Od listopada 2016 adiunkt w Katedrze Kulturoznawstwa UMK.

Badaczka kultury wizualnej, mediów i praktyk artystycznych, zajmuje się także krytyką instytucjonalną, nową muzeologią i edukacją kulturową. W obszarze jej zainteresowań badawczych znajduje się ponadto kultura popularna oraz gender studies. W październiku 2015 roku obroniła pracę doktorską Nowoczesna geneza i przemiany „kobiecych” gatunków telewizyjnych w Instytucie Kulturoznawstwa UAM (napisaną pod kierunkiem dr. hab. Krzysztofa Moraczewskiego).

W 2016 koordynatorka projektu „Bloki animacji” na poznańskim Piątkowie, towarzyszącego festiwalowi „Animator” oraz członkini interdyscyplinarnego zespołu badawczego poświęconego edukacji kulturowej „Centrum Praktyk Edukacyjnych” przy CK Zamek w Poznaniu (od 2013 roku). Autorka kursów i warsztatów, m.in. „Jak stworzyć wystawę?” (CK Zamek w Poznaniu, 2015/2016) czy „Moc w przemoc” (Stowarzyszenie Nastawnia, Poznań 2016). W latach 2008 – 2014 (do marca) pracowała w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu, od 2012 roku jako jej wicedyrektorka. W Arsenale zainicjowała wiele działań edukacyjnych, w tym m.in. projekt „Lokalsi” (2013) czy projekt artystyczny „W stronę instytucji krytycznej” (2013). Redaktorka książek, katalogów do wystaw, współredaktorka publikacji: „Edukacja kulturalna jako projekt publiczny?” (2012, wraz z A. Skórzyńską i M. Kosińską), „Artysta – kurator – instytucja – odbiorca. Przestrzenie autonomii i modele krytyki” (2012, wraz z A. Skórzyńską i M. Kosińską), „Zawód: kurator” (2014, wraz z A. Czaban i M. Kosińską). Redaktorka „Poradnika metodycznego. Edukacja kulturowa ”, t. 1 (2014), t. 2 (2015), t. 3 (2016).  Autorka tekstów naukowych, popularnonaukowych, recenzji.